zaterdag 15 februari 2014

Running

Sinds een paar weken doe ik thuis op de loopband aan rennen. Vandaag een paar tips om ook te beginnen ;-)

Stap 1:
Download die Nike running app! Why? Hij is ontzettend handig. Hij vertelt precies hoe ver je hebt gelopen, hoe lang je hebt gelopen, hoeveel calorieën je verbrand hebt en je kunt instellen of je binnen of buiten hebt gerend, en met welke schoenen. Ook kun je met/zonder muziek rennen, zelf vind ik het fijnst om te rennen mét muziek, daarom heb ik een playlist (op mijn telefoon) gemaakt met 'running-songs'.

Stap 2:
Beslis eerst of je buiten of binnen wilt rennen, soms kan buiten een voordeel zijn, soms kan binnen een voordeel zijn. Ik ben begonnen met binnen rennen, maar in de lente/zomer wil ik ook weleens buiten gaan rennen. Zorg er wel voor dat je altijd een flesje water bij de hand hebt en dat je rustig aan begint.

Stap 3:
Ren op je eigen tempo, maar stel wel doelen. Op de loopband kun je instellen hoeveel km/h je wilt lopen (hoe hard dus), ik stel hem meestal in op 8.0 en dit is op zich best een fijn tempo. Stel doelen: zeg bijvoorbeeld dat je minstens 2 km wil rennen (zo ben ik ook begonnen), nu ren ik 3 km en dat is best fijn (ik fiets ook nog naar school).

Stap 4:
Je kunt natuurlijk ook op youtube of andere sites kijken voor tips, mijn tips zijn namelijk een beetje uit eigen ervaring hahah. Tussen het rennen door zou ik wel soms een minuutje lopen. Ik ren 3 minuten en loop dan een halve minuut, werkt best fijn.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan gehad! (En succes met rennen ;-) )

Kus,
Romy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten